tiistai 26. toukokuuta 2015

Nuutti postailee: elämäni aakkoset

Niin, meiksi ihan ite ! En yhtään ymmärrä miksi äiskä ei anna mun postailla useammin. Se on ominu tän blogin surkeille jutuilleen vaikka mulla olisi sanottavaa vaikka millä mitalla. Mulla on mielipiteitä. Äiskän mielestä usein vähän turhankin kärkkäitä semmosia...

Tässä kiukuttelen kun en saanut syödä vaikka olisin halunnut.

Tällä kertaa se pakotti mut kertomaan omasta elämästäni aakkosten muodossa. En tienny mitä ne on ni lunttasin vähän Wikipediasta. Se on semmonen paikka mihin äiskää viisaammat ihmiset kirjottaa kaikkia juttuja, jotta muiden elämä ois helpompaa. Aakkoset on Wikipedian mukaan kokoelma kirjaimia, eli siis niitä millä kirjotetaan esim. tätä blogia. Mut sit on kyllä myös olemassa kaikkia erilaisia aakkosia niinku vaikka semmosia koukeroita kuten tää: น. Se kuuluu johonki ihme aakkosiin kaukaisissa maissa ja sen nimi on noo nuu, eli suomeks rotta. Tosi hassu juttu. Mut nyt homman nimi tosiaan on se, et äiti sanoo niitä aakkosia ja sitten mun pitää keksiä sana joka alkaa sillä aakkosella. Ja sen pitää liittyä mun elämään koska eihän tässä muuten ois yhtään mitään järkeä. Okei, noni, alotetaan.

A
Aamut. Niistähän ne päivät varmaan teillä muillaki alkaa. Aamulla syödään, sitten mennään ulos pitämään hauskaa ja aamun loputtua tulee päiväruokien aika.

B
Banaanit. Ne on niitä keltasia, hassun näkösiä juttuja, ja kamalan herkullisia. Se joka sanoo et banaanit on apinoille on kyllä apina ihan itse.

C
Cob. Siis mulla on joku sen kokonen riimu ja se puristaa päätä ihan kamalasti. Ei se mahu ees kiinni. En tiiä mitä äiti on aatellu ku se on semmosen hommannu...

Mun entinen paraskamu oli welsh cob mut se käytti kyl ihan normaalien hevosten tavaroita. Silhän oli tyylii isompi pää ku mulla.  Tässä ollaan just päästy laitumelle vuonna 2012 ja juostu pari rundii niin et tanner tömisi ja pölisi.

D
D-kuparirolleri. Se on semmonen kuolain mikä mulla joskus oli kun äiskä yritti löytää hyvää jarrua esteille. Se oli aika hassun makunen.

E
Esteet. Mä rakastan esteitä ja oon niissä ihan haka ! Saksassa oon kisannu tosi isoja luokkia ja voittanu melkein kaikki. Mut sit mun ratsastajaa rupes pelottaa eikä se uskaltanu enää hyppää nii sit löysin äiskän. Ku sitä ei haitannu vaikka menin kovaa. Tai en kyllä oikeestaan tiiä haittasko ku en kauheesti kuunnellu, mut sentään se ei heti luovuttanu.

Tän taiteellisen kuvan otti äiskän kaveri Essipessi yhden estetunnin päätteeksi, myöskin vuonna 2012. Hypättiin yli metriä mikä tietty on mulle ihan pala kakkua mut äiskä oli välillä ihan kriisissä. Se panikoi tota kuvassa näkyvää estettäki ku ei ollu yhtään puomia tossa esteen keskellä mut mua ei pelottanu yhtään. Mua ei pelota ikinä.

F
Feisbuuk. Mulla on oma sivukin siellä, kai te kaikki tykkäätte siitä jo? Jos ette niin saatte kyllä luvan mennä peukuttamaan heti paikalla.


G
Greenline. Sitä sain syödä sillon ku olin liian laiha. Ja nyt oon kuulemma liian läski. Ei se äiskä ikinä oo tyytyväinen... !

H
Heinä. Mitä siitä nyt sit kertomaan, kyllähän te tiedätte mitä se on ja miks se on hyvää, ettekö tiedäkin?

I
Irtojuoksutus. Aina en välttämättä jaksa juosta vaan haluun mieluummin etsiä ruokaa, mutta joskus kyllä innostun ja sit meen tosi kovaa.

J
Jekkuilu. Sen mä osaan ja sitä harrastankin tosi usein. Mun mielestä on esimerkiksi aika hupaisaa heittää äiskä maastossa tantereeseen ja sit juosta karkuun aina vaan just sen verran että se ei saa mua kiinni. Ja sekös äitiä kismittää.

Siellä lepää ! Tämäkin vuodelta 2012.

K
Kisat. Niissä käydään aika harvoin mut yleensä oon kuitenki kaikista paras. Välillä tuomarina vaan on joku puusilmä joka ei tajuu sitä mutta onneks on myös niitä viisaita.

L
Loimet. Ne on ihan tyhmiä ja välillä meinaan oikein suuttua kun mua semmosiin puetaan. Haluisin olla aina vaan nakuna ! Mutta kyllä talvella on ehkä ihan hyvä olla takki päällä ettei palellu kuoliaaksi. Kunhan vaan on joku tyylikäs takki. Kerran äiskä osti mulle semmosen kamalan ruman oranssin minkä pistin heti säpäleiks. Näytin ihan plussapallolta ja se oli tosi noloa.

M
Möröt. Niitä on metsät ja maneesin nurkat täynnä vaikka te onnettomat ihmisolennot ette sitä uskokaan.

Tässäpä teille havainnollistava kuva parin vuoden takaa. Vasemmalla se mitä ihminen näkee, oikealla todellisuus.

N
Nokkonen. Kesällä äiti aina pyörii pitkin pusikoita, etsii nokkosia ja kuivattaa niistä mulle semmosta jauhetta. Sit se tulee tallille kädet paukamilla ja on oikein tyytyväinen itseensä.

O
Omenat. Saan niitä yleensä syksyllä kun äiskä tuo mulle maukkaita mökkiomenoita. Niissä ei oo mitään niitä semmosia säilömispöpöjä tai mitä onkaan, mutta matoja kyllä välillä löytyy. "Vähän protskua !", sanoo äiskä.

P
Porkkanat. Ne on yks mun lemppariherkuista ja niitä saanki yleensä joka päivä. Ja jos en saa niin sen kyllä huomaa.

Q
... siis kuka nää aakkoset on keksiny ku tääl on jotai tämmösii... ?! Ei tuu mieleen mitään muuta ku Quasitimppa.

R
Rozelina. Tätä kuulkaa pohdin pitkään. Että valitsenko Rozelina vai ruoka. Päädyin sitte ensimmäiseen koska tässä mun listassa on jo aika paljon ruokaa ja Rozelina oli mun paras tyttöystävä. Se ei tykänny kenestäkään muusta pojasta paitsi tietty musta. Me käytiin aina yhdessä päiväkävelyllä ja välillä vähän pussailtiin. Kerran se nuoli mun naaman ihan läpimäräks mikä oli kyl vähä ällöö mut ei se mitään. Roze muutti aika monta vuotta sitten vihreämmille laitumille. En tiedä missä ne on ku kyllä meilläki on aika vihreät laitumet, mutta toivon, että vielä joskus tavataan.

S
Summer. Se on kesä lontooks jos ette tienny. Koska käytin k:n kisoihin niin oli pakko tehdä näin. Kesä on kuitenki tärkee juttu mun elämässä. Sillon pääsee laitumelle, eli saa riekkua kamujen kanssa ulkona aamusta iltaan (ja välillä jopa yöt läpeensä !) ja mikä parasta: syödä masun ihan pullolleen !

T
Tossavainen. Se on yksi mun maskoteista, sellainen eloton apina. Se asuu jossain äiskän komerossa tai saattaa kyllä olla että se on karannu ku äiti ei löytäny sitä mistään. Onneks mul on joku 300 muutaki maskottia ni ei haittaa vaikka yks ottais loparit.

U
Uiminen. Kesällä käydään välillä rantsussa ja se on hirmu nastaa. Oon oikee vesipeto ! En pelkää yhtään mitään veneitä tai ympäriinsä päristeleviä vesimopoja, mutta välillä kauhistun ku aallot yrittää tulla kamalan pitkälle kuivan maan puolelle.

V
Väistöt. Voi että mä vihaan väistöjä ! Ne on inhottavia kun pitää tehdä niin monta asiaa yhtä aikaa: kantaa itsensä ja mennä sinne sun tänne. Välillä vedän herneen nenuun ja lähden kiikuttamaan mammaa ympäri kenttää koska se on paljon hauskempaa. Mut väistöt on kuulemma tosi hyvää jumppaa ni kai niitä välillä pitää tehä.

Tässä joskus tosi monta vuotta sitte otetussa kuvassa sanon äiskälle että väistä kuule ihan keskenäs. Valmentajan mielestä suoriuduttiin tunnista aika kehnosti.

W
... no eihän mikään ala tuplaveellä. Paitsi joku WC mut mihin mä semmosta tartten ku voin kakkia minne haluan. Vaikka ruokakippoon, ja aina joku siivoo.

X
... tästä tulee mieleen vaan ristikkoeste. Ne on yleensä ihan pieniä ja typeriä ja niille tekis mieli huutaa et menkää kotiin kasvamaan !

Jos este on liian pieni, siitä pitää omalla hypyllä tehdä isompi. Tähän malliin !

Y
Ylöshyppy. Se on semmonen maastoeste mikä meillä on yhdellä metsätiellä. Sit sen voi tulla toisesta suunnasta alashyppynä. Mä meen siitä kumpaanki suuntaan aina kauheella vauhdilla ja äiti lentelee välillä kaulalle, välillä satulan taakse. Sitä voi aina riepotella miten tahtoo.

Z
... öö. Mikä tääki nyt on olevinaan. Mun vanhalla kamulla oli joskus tommonen z pepun päällä. Ku se siis muuten oli kalju ja sitten toi z oli karvanen. En tiedä mikä idea sillä oli.

Å
... täähän tuli jo, tuolla ihan ekana. Nyt siinä on vaan pallo päällä.

Ä
Äiti. Mun oma ihmisäiskä. Se on välillä tosi tyhmä mutta usein kuitenki ihan ok. Ainaki se antaa mulle paljon herkkuja ja kehuu kamalasti. Ihan aiheesta tietenkin eikä yhtään vähempi olis mun arvolle sopivaa.

Tässä me ollaan. Mä poseeraan kyllä paljon paremmin.

Ö
Ötökät. Vaikka mä en niistä tykkääkään niin ne kyllä tykkää musta. Kesällä ne pörrää ympärillä taukoamatta mutta se ei haittaa kun äiskä suihkii mut täyteen ötömyrkkyä. Siinähän sit yrittävät kimppuun, hää hää, mä olen myrkyllinen !

Siinä ne oli, osa mun elämää aakkosissa. Miltäs näyttää teidän omanne? Jos ette vielä oo tehny tämmöstä postausta niin tehkääpä ihmeessä, sekä ihmis- että heppakaverit. Ja saa muutki tietty. Jos ootte jo ehtiny toteuttaa niin linkittäkääpäs kommenttiloodan puolelle. Se oli äiskän toive. Meikäpoika katoaa nyt unten maille, morjensta moi !

T. Nuuttituutti (suomennos: Susanna)

54 kommenttia:

  1. Pitääkin tehä tämmönen Barbin näkökulmasta!

    Tää oli niin hyvä :D!

    VastaaPoista
  2. Tää oli ihan loistava! :D

    VastaaPoista
  3. "...ja niille tekis mieli huutaa et menkää kotiin kasvamaan!" Kiitos aamun nauruista 😂

    VastaaPoista
  4. Ihana Nuutti <3 Loistava kirjoitus, hyvä ettei aamukahvit lentäneet näppiskälle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, no hyvä ettei ! Kiitokset meidän kummankin puolesta =)

      Poista
  5. Kiva postaus :) Voisit päästää Nuutin useamminkin kirjoittelemaan ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, kiitos, pitää varmaan tosiaan niin tehdä... ;)

      Poista
  6. Ihana postaus! :D♥ Taattua Nuutti-laatua ;)

    VastaaPoista
  7. Tää oli tosi hyvä, ihana Nuutti! <3

    VastaaPoista
  8. Eikä! Aivan ihana postaus :D

    VastaaPoista
  9. Hahha, naurahdin monessa kohdassa :DD Kivoja kuvia!

    VastaaPoista
  10. Eiiii, ihana!! :D Puusilmätuomarit on kyllä tyhmiä, tietenkin Nuutin pitäisi aina voittaa!

    VastaaPoista
  11. Aivan mahtava! x) idean saa vissiin kopioida omaan blogiinsa? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha kiitos ! Ja joo ilman muuta, meki ollaan tää muualta apinoitu ! ;)

      Poista
  12. ihana! ootko tehny tämmöstä sun omasta elämästä? se ois kiva kans! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ! En muistaakseni olekaan tehnyt, pitääpä pistää tulille ! :)

      Poista
  13. Oot ihana NB ;) (Nude Boy) Kelpais mullekki sun äiskä, mun äiskä ei anna mulle porkkanaa :( Okei se antaa kyl muita herkkuja mut mun frendi ei saa syyä porkkanaa nii mäkää en saa koska se olis muka epäreiluu... ja pah! No hyvää kesää sulle ! T: Jane-heppa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kamalaa, kyllä kaikkien pitäis saada porkkanaa ! Mikä sil sun frendil on? Onkse allerginen? Tosi kurjaa kyllä... Mut onneks sentään saat korvaavia namupaloja. Mitkä on sun lemppareita? Kiva kun kommentoit, hyvää kesää sinne myös ! T. Nuutti

      Poista
    2. P.S. Sulla on tosi kaunis nimi ! T. Nuutti

      Poista
    3. Mun frendi saa jonku kuumekavion tai kaviokuumotuksen.... okei en kyllä muista mikä se oli.... Mut mää saan vadelmanameja,( siis ihan mulle tarkotettuja) (omistajan korjaus: ihan agimarketista saa :D )Ja ne on kyllä ehdottomia lemppareita! Ja kiitän kovasti, sullakin on ihania (lempi)nimiä! Mä kyllä pidän nimestä Nuudeli!

      Poista
    4. Voi ei, kuulostaa kamalalta ! Noi vadelmanamit on kyllä varmaan hyviä, vitsi mäki haluun maistaa.

      Kiitos, Nuudeli onki mun yks käytetyimmistä lempinimistä ! Välillä nää täällä vitsailee että mä oonki oikee luikero pikaruoka. En tiedä pitäiskö toi ottaa kohteliaisuutena vai ei, mutta ihan sama ku tiiän et oon paras kuitenki. T. Nuutti

      Poista
  14. Vitsi tää on hyvä! On se Nuutti hyvä kirjottaa antaa, näitä lisää 😃😆

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, Nuutti kiittää ! Pitää tosiaan päästää se sanailemaan useamminkin ;)

      Poista
  15. Rozelina!!😭❤️ awee

    VastaaPoista
  16. Voi vitsit, hauska! Pitää kysästä Codalta suostuisko se tehdä tälläsen :)

    VastaaPoista
  17. Tää oli loisto! XD Nuutti on mun idoli<3

    VastaaPoista
  18. Voihan Nuuttia, bloggaajana selkeästi ihan luonnonlahjakkuus! ;-) Huippu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehee, kiitos ! On se kyllä aikamoinen monitaituri, pakko myöntää... ;)

      Poista
  19. hahha tää oli tosi hyvä :Dd vähänkö ihanat peltomaisemat teil muuten! kiinnitin kans huomioo ton sun tippumis kuvan taustassa oleviin pilviin, ihan sika hienot :Dd

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ! Ja joo on kyllä, haha, tohon taustaan ois sopinu hyvin semmonen ihanan seesteinen laukkakuva... ;D

      Poista
  20. Ihan paras!<3 hyvää kesää!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, ihanaa jos tykkäsit ! Kiitos ja samoin ♥

      Poista
  21. Ihan paras nuutti! <3

    VastaaPoista
  22. Eikä aiva ihana! ♥ Varsinki tuo loimikohta! :)

    VastaaPoista
  23. Ihana postaus! :)

    VastaaPoista
  24. Ihana toi Nuutin ja Maukan kuva <3 Ja hauska postaus :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, kiitos :D Mustaki toi on ihana ♥ Olivat kumpikin niin pörheinä ja juoksivat vieretysten monta, monta kierrosta... :)

      Poista
  25. Tää oli kyl tosi kiva postaus, ja oli pakko kopsata! :D

    http://birkjajessica.blogspot.fi/2015/06/birk-postaa-elamani-aakkoset.html

    VastaaPoista
  26. Oli niin hyvä idea, että piti pakottaa Vinkakin tekemään tää! :D

    http://vinkapoju.blogspot.fi/2015/06/vinka-postaa-elamani-aakkoset.html

    VastaaPoista
  27. Olipa kiva postaus, täytyi oikein pistää Bambikin tekemään tämä:)

    http://lillijahevoset.blogspot.com/2015/06/bambi-postaaelamani-aakkoset.html

    VastaaPoista

Kommentit sekä postausideat ovat aina ehdottoman tervetulleita, kiitos kaikille :) Vastailen heti kun ehdin !